Aktualności - transport i drogi

Pierwsze FLIRTY Kolei Mazowieckich pojadą na P5

Czterech mężczyzn przy stole podpisuje umowę. Autor: fot. Koleje Mazowieckie

Koleje Mazowieckie i Stadler podpisały umowę na naprawdę i modernizację pojazdów. Wartość usług to ponad 101 mln zł.

Do końca 2024 r. naprawionych zostanie 10 sztuk pojazdów ER75 FLIRT.

- W 2006 r. zostały podpisane, pierwsze w Polsce, umowy z firmą Stadler przez Samorząd Województwa Mazowieckiego i Samorząd Województwa Śląskiego. Na bazie tego kontraktu szwajcarski producent podjął decyzję o wybudowaniu zakładu produkcyjnego w Siedlcach. Obecnie są w nim m.in. produkowane na nasze zamówienie najnowsze pojazdy tego typu, czyli ezt ER160 FLIRT3. Moim zdaniem to najlepszy dowód na to, że ta wieloletnia współpraca jest korzystna zarówno dla producenta, jak i przewoźnika. Mam także nadzieję, że wykonanie napraw w poziomie utrzymania P5 naszych pierwszych pojazdów FLIRT przebiegnie sprawnie i terminowo – mówi Robert Stępień, Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich.

Jak przyznaje Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny Kolei Mazowieckich, zarówno inwestycje w nowe pojazdy, jak też utrzymanie i modernizowanie posiadanego taboru, są ważne dla funkcjonowania kolejowej spółki przewozowej.

- Oprócz inwestycji taborowych dbamy także o zaplecza techniczne, w których wykonywane są niezbędne prace związane z bieżącym utrzymaniem pojazdów. Naprawy P5 pojazdów ER75 FLIRT są obligatoryjne, a przy okazji tych napraw jest możliwa niezbędna modernizacja naszych Flirtów – mówi Czesław Sulima.

Zakres naprawy

Naprawy w poziomie utrzymania P5 obejmą m.in. szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów i zespołów, połączone z ich częściowym demontażem z pojazdów oraz wymianą,
a także poprawki malarskie uszkodzonych powierzchni, czy usuwanie wad mechanicznych pudeł pojazdów. Zostaną także przeprowadzone prace modernizacyjne, których celem jest poprawa właściwości ezt, a także dostosowanie do aktualnych wymagań dla tego typu taboru.


- Model współpracy producenta z przewoźnikiem, w ramach którego to producent serwisuje i modernizuje dostarczone pojazdy to gwarancja, że zostaną one właściwie przygotowane do dalszej eksploatacji i będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom w kolejnych latach. Cieszymy się na kolejne zlecenie w ramach wieloletniej, udanej współpracy z Kolejami Mazowieckimi – powiedział Marcin Polit, Dyrektor Zarządzający Stadler Service Polska.


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony