Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie jest wojewódzką samorządową jednostką organizacyjną działającą w formie jednostki budżetowej, przy pomocy której zarząd i marszałek województwa wykonują swoje zadania i kompetencje niezastrzeżone na rzecz sejmiku i wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych.
Przez działalność lobbingową rozumie się każde działanie prowadzone metodami prawnie dozwolonymi zmierzające do wywarcia wpływu na organy samorządu województwa w procesie stanowienia prawa w zakresie tworzenia aktów prawa miejscowego.
Postanowienia Kodeksu mają źródło w regulacjach Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji przyjętego przez Parlament Europejski 6 września 2001 r. Precyzują one wartości i standardy zachowania pracowników samorządowych, związanych z pełnieniem obowiązków służbowych.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie określa zasady realizacji zadań
i kierowania Urzędem, strukturę organizacyjną Urzędu, zakresy działania departamentów oraz zasady załatwiania spraw w Urzędzie.
Celem naszych działań podejmowanych w obszarze zarządzania jest przede wszystkim troska o satysfakcję klientów urzędu, mieszkańców Mazowsza. Wsłuchujemy się w płynące od Państwa sygnały (analizując wpływające wnioski, skargi, wyniki ankiet). To dla Państwa satysfakcji stale podnosimy swoje kompetencje. Rozwijamy nowoczesne metody świadczenia usług publicznych, tak, by możliwe było załatwianie spraw bez wychodzenia z domu.