Aktualności - kultura, promocja, turystyka

Zmiany w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie

Dyrektor urzędu podaje rękę nowomianowanemu dyrektorowi muzeum

Nowym dyrektorem PME został Robert Zydel, dotychczasowy dyrektor Biura Marketingu m.st. Warszawy. Nominację wręczył wicemarszałek Wiesław Raboszuk.

Dziś wicemarszałek Wiesław Raboszuk wręczył nominację nowemu dyrektorowi Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie. W spotkaniu uczestniczył też Sekretarz Województwa – Dyrektor Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Waldemar Kuliński.

Przez najbliższe pięć lat pracami Państwowego Muzeum Etnograficznego będzie kierował Robert Zydel, który dotychczas był pracownikiem placówki.

O placówce

Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie to jedno z najstarszych muzeów etnograficznych w Polsce. Powstało w 1888 r. i mieści ponad 81 tys. obiektów i około 276 tys. archiwaliów.

Muzeum zachęca w różnorodny sposób do aktywnego uczestnictwa w kulturze – zarówno dorosłych, jak i dzieci i młodzież. W nowocześnie urządzonych wnętrzach prezentuje wystawy stałe i czasowe o interdyscyplinarnym charakterze i zróżnicowanej tematyce. Autonomiczną strukturą instytucji jest – poświęcone najmłodszym – Muzeum dla Dzieci. W muzeum działa również biblioteka oraz kino Antropos z niekonwencyjnym repertuarem. Oprócz tego w muzeum odbywają się targi, wydarzenia specjalne, spotkania autorskie, warsztaty i seminaria.

Organizatorem Państwowego Muzeum Etnograficznego jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Dobra współpraca

Wicemarszałek Wiesław Raboszuk podziękował za wzorową współpracę z samorządem województwa ustępującemu p.o. dyrektorowi Tadeuszowi Zającowi, który sprawował tę funkcję od stycznia ub.r. Podczas jego kadencji muzeum zorganizowało wiele wydarzeń i projektów w formule on-line, a także sfinalizowano unijną inwestycję, której zwieńczeniem było otwarcie nowej wystawy stałej prezentującej bogate zbiory afrykańskie i azjatyckie.

Nowy dyrektor Robert Zydel – dotychczasowy pracownik PME – jest absolwentem Instytutu Etnologii i Antropologii Kultury Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmuje się komunikacją, strategią i etnografią. Przez wiele lat prowadził laboratoria i zajęcia związane z praktycznym zastosowaniem narzędzi etnograficznych w badaniach marketingowych. Był Consumer Insight Directorem w agencji kreatywnej Saatchi&Saatchi. Jest członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.


UWAGA
Informacje opublikowane przed 1 stycznia 2021 r. dostępne są na stronie archiwum.mazovia.pl

Powrót na początek strony