Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia

19.04.2024

7. Organizacja Ruchu

7.04. Zatwierdzanie stałej lub czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich poza miastami na prawach powiatu (Warszawy, Płocka, Ostrołęki, Siedlec i Radomia)

Nazwa usługi

Zatwierdzanie stałej lub czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich poza miastami na prawach powiatu (Warszawy, Płocka, Ostrołęki, Siedlec i Radomia). 

Odbiorca usługi

Osoby fizyczne i prawne.

Miejsce składania

  • osobiście w punktach podawczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), ul. Skoczylasa 4 (parter - pokój 18), od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00–16.00;
  • za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie lub bezpośrednio na adres siedziby Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury;
  • drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie: Formularz ePuap
  • lub adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/skrytka

Wymagane dokumenty

  1. Projekt stałej lub czasowej organizacji ruchu złożony:
    • w co najmniej trzech egzemplarzach – w przypadku stałej organizacji ruchu,
    • w co najmniej dwóch egzemplarzach – w przypadku czasowej organizacji ruchu,
  2. Do projektu powinny być dołączone opinie:
    • Komendanta Wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę wojewódzką,
    • Komendanta Powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową lub gminną,
    • zarządu drogi,
    • organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem.

Opłaty

Nie dotyczy

Numer konta

Nie dotyczy

Uwagi

Nie dotyczy

KLAUZULA INFORMACYJNA:

Administratorem danych osobowych jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 59 79 100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@mazovia.pl

Pani/Pana dane osobowe:

  1. będą przetwarzane w ramach obowiązku prawnego administratora, w celu realizacji wniosku o zatwierdzanie stałej lub czasowej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich poza miastami na prawach powiatu (Warszawy, Płocka, Ostrołęki, Siedlec i Radomia) na podstawie zapisów ustawy Prawo o ruchu drogowym, ustawy o drogach publicznych, rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
  2. mogą być udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną Urzędu;
  3. będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o dotyczących archiwizacji (zgodnie z kategorią archiwalną BE5) – dostępnych m.in. na stronie mazovia.pl, w zakładce „Polityka prywatności;

W granicach i na zasadach opisanych w przepisach prawa, przysługuje Pani/Pan prawo żądania:

  1. dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania;
  2. wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (szczegóły na stronie internetowej htps://uodo.gov.pl)

Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana/ny do ich podania.

Niepodanie danych skutkować będzie pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

Termin załatwienia sprawy przez urząd

Zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego w ciągu miesiąca. Organ administracji w uzasadnionych przypadkach może wyznaczyć inny termin  załatwienia sprawy informując o tym stronę.

Sposób odwołania

Wojewoda Mazowiecki jako organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem rozstrzyga w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
  2. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego,
  4. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem,
  6. Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych,
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

Sprawę prowadzi

Departament Nieruchomości i Infrastruktury
Wydział Inżynierii Ruchu
03-472 Warszawa, ul. Brechta 3
tel. (22) 59 79 801, (22) 59 79 811, (22) 59 79 807, (22) 59 79 872, (22) 59 79 826, (22) 59 79 869
fax. (22) 59-79-802
e-mail: nieruchomosci@mazovia.pl

Linki

Formularz ePuap

Dostępność cyfrowa

Informujemy, że w przypadku problemów z dostępnością dokumentów cyfrowych zamieszczonych w e-usłudze, urząd na życzenie odbiorcy udostępni odpowiednie dokumenty cyfrowe w innej formie.

Podmiot udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wytworzył: Departament Organizacji

Data wytworzenia: 20.07.2021

Opublikował w BIP: Kamil Polańczyk

Data opublikowania: 01.10.2021 08:47

Ostatnio zaktualizował: Bartłomiej Szczyciński

Data ostatniej aktualizacji: 07.07.2022 15:26

Liczba wyświetleń: 2927

Powrót na początek strony