Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Herb Województwa Mazowieckiego
Herb Województwa Mazowieckiego i napis Samorząd Województwa Mazowieckiego
Okolicznościowe logo Mazowsza z okazji 25-lecia

16.04.2024

4. Nieruchomości

4.01. Odszkodowanie za działki gruntu, przeznaczone pod drogi wojewódzkie, wydzielone w wyniku podziału/scalenia nieruchomości

Nazwa usługi

Odszkodowanie za działki gruntu, przeznaczone pod drogi wojewódzkie, wydzielone w wyniku podziału/scalenia nieruchomości

Odbiorca usługi

Osoby fizyczne i prawne

Miejsce składania

  • osobiście w punktach podawczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26 (parter), Skoczylasa 4 (parter - pokój 18), od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00–16.00;
  • za pośrednictwem poczty na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie lub bezpośrednio na adres siedziby właściwego departamentu;
  • drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie: Formularz ePuap
  • lub adres skrytki na ePUAP dla podmiotów publicznych: /umwm/skrytka

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wypłatę odszkodowania za działki gruntu wydzielone pod drogi wojewódzkie, przejęte w wyniku podziału/scalenia nieruchomości (podpisany przez wszystkie uprawnione osoby ze wskazaniem adresów do korespondencji).
  2. Dokumenty potwierdzające tytuł prawny wnioskodawcy do nieruchomości (w przypadku spadkobierców – również postanowienie o nabyciu praw do spadku) – kopia.
  3. Ostateczna decyzja Wójta/Burmistrza/Prezydenta zatwierdzająca projekt podziału nieruchomości wraz z załącznikiem graficznym – kopia.

Opłaty

bez opłat

Numer konta

bez opłat

Uwagi

brak

KLAUZULA INFORMACYJNA:

Administratorem danych osobowych jest Zarząd Województwa Mazowieckiego - dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski@mazovia.pl , ePUAP: /umwm/esp;

Od 25 maja 2018 r. dane kontaktowe do inspektora ochrony danych to e-mail: iod@mazovia.pl .

Pani/Pana dane osobowe:

  • będą przetwarzane w celu realizacji wniosku o ustalenie odszkodowania za działki gruntu, przeznaczone pod drogi wojewódzkie, wydzielone w wyniku podziału/scalenia nieruchomości na podstawie ustawy z 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 121 ze zm.);
  • mogą zostać udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa;
  • będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji;
  • nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Od 25 maja 2018 r. – na zasadach określonych w RODO – będzie przysługiwało Pani/Panu również prawo do:

  • ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu.

Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pan/Pani zobowiązana/ny do ich podania. Brak podania ww. danych będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.

Termin załatwienia sprawy przez urząd

Wnioski o wypłatę odszkodowania przysługującego za grunty, które przeszły na własność Województwa Mazowieckiego rozpatrywane są zgodnie z kolejnością ich wpływu do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Ponadto termin rozpatrzenia wniosku uzależniony jest od daty założenia księgi wieczystej i wpisu na rzecz Województwa Mazowieckiego prawa własności do nieruchomości wyodrębnionej pod planowaną drogę wojewódzką.

Sposób odwołania

Odwołanie nie przysługuje.

W przypadku, gdy nie dojdzie do uzgodnienia wysokości odszkodowania między właścicielem, a właściwym organem tj. Zarządem Województwa Mazowieckiego, odszkodowanie ustala się i wypłaca według zasad i trybu obowiązujących przy wywłaszczaniu nieruchomości.

Podstawa prawna

Art. 98 ust. 3 oraz art.106 ust. 1a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 121 ze zm.)

Sprawę prowadzi

Departament Nieruchomości i Infrastruktury
Adres: ul. Brechta 3, 03-472 Warszawa
Wydział Nieruchomości
(22) 59 79 827, (22) 59 79 840, (22) 59 79 801 fax. (22) 59 79 802

e-mail: nieruchomosci@mazovia.pl

Linki

Formularz ePuap

Dostępność cyfrowa

Informujemy, że w przypadku problemów z dostępnością dokumentów cyfrowych zamieszczonych w e-usłudze, urząd na życzenie odbiorcy udostępni odpowiednie dokumenty cyfrowe w innej formie.

Pliki do pobrania:

Podmiot udostępniający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wytworzył: Departament Organizacji

Data wytworzenia: 01.10.2021

Opublikował w BIP: Bartłomiej Szczyciński

Data opublikowania: 01.10.2021 08:42

Ostatnio zaktualizował: Bartłomiej Szczyciński

Data ostatniej aktualizacji: 07.07.2022 15:21

Liczba wyświetleń: 944

Powrót na początek strony